2010-02-01

Pasta - up close




Ursäkta för bristen på aktivitet här. Finns det fortfarande någon som tittar på bilder här? I alla fall, när det är minus 20 och man fryser fingrarna av sig är det inte så lockande att bära ut kameran. Men jag passade i alla fall på att leka lite med mina nya mellanringar, i brist på ett riktigt makroobjektiv. Fler exempel på Flickr.

Sorry about the lack of activity here lately, but when it's minus 20 and one freezes the fingers off when photographing taking out the camera is not high on the list of priorities. But at least I took some time to play with my new extension tubes, as a substitute for a real macro objective. More examples at Flickr.

4 comment/s:

[cmh] said...

It's Fusili-Jerry!


(jättekul om man är Seinfeld-nörd)

Unknown said...

Och där diskvalificerade jag mig som sådan...

Pumlan said...

Jag tittar :) Visst har det varit lite dålig aktivitet men det är du verkligen inte ensam om... Hur i allsin dar har du gjort med den andra bilden, är Photoshop inblandat eller vad har du hittat på för att få den upplyst, fast i mörker?

Unknown said...

Det går att leka med belysning utan photoshop. Bilden är tagen i ett hyfsat mörkt rum med svart papper som bakgrund och en diodlampa som belysning. Den ger starkt ljus i förgrunden, men lyser inte upp bakgrunden särskilt väl. Man kan se reflektionerna från damm på pappret i förgrunden.

I efterbehandlingen beskar jag bilden och lekte med konstasten. Dvs sådant som man skulle kunna göra under framkallning/kopiering med analog film.

Därmed inte sagt att jag inte gillar att leka med bilder i photoshop.

Post a Comment