2009-04-06


Många tog vara på den första riktiga försommardagen med att ta en öl i solen på Grand Place. Så även vi. Foto taget med nya leksaken...

6 comment/s:

[cmh] said...

Vad är den nya leksaken för något då?

Unknown said...

Jag trodde att du skulle vara listig nog att kolla in EXIF-data... Men den här är det.

Maria Abrahamsson said...

Kul! Men postdoklönerna i Frankrike/Polen måste vara helt annorlunda än de som VR betalar, för jag hade inte haft råd med den där ens när växelkursen mellan krona och dollar var som mest fördelaktig... (Å andra sidan har den oavsett priset också problemet att den är lite för tung och stor för mig - 50D är lite lättare och lite mindre och den är precis på gränsen för att jag ska fixa det - att man ska behöva köra armstyrka för att kunna fotografera :-) )

Vad är det roligaste med den? Och har du objektiv som gör att du faktiskt kan utnyttja att bländaren går ända ner till 1? Tillsammans med ett schysst objektiv och ett stativ borde man kunna ta hyfsade nattbilder...

Unknown said...

Den är lite stor, men inte jobbigt stor som du säger.

Visst hade det varit kul att ha ett riktigt bra objektiv, det ligger nog en bit fram i tiden... Stativet har bott hemma i Polen under vintern, men skall nog hämta med det nu när jag åker tillbaka över påsk. Annars är jag nöjd med att min 35mm lins äntligen är vidvinkel, så man slipper svära över att aldrig ha plats. Och så låter den bättre än min gamla kamera. Löjligt, men det känns bättre så :)

[cmh] said...

EXIF såklart. Man blir nog lite korkad av att inte vara inom akademin? Btw, så släpar min projektledare omkring på en sån här.

Unknown said...

Där har vi en stor kamera, och dyr...

Post a Comment