2009-10-30

Pole Mokotowskie


Nu när solen tittade fram efter ett par veckors gråväder så kan jag bjuda på ytterligare en orange höstbild. Den här gången från Pole Mokotowskie, den stora parken i centrala Warszawa som utmärker sig genom att faktiskt tillåta att man beträder gräsmattorna.

As the sun finally appeared again after weeks of grey I can offer another orange autumn photo. This time from Pole Mokotowskie, the large park in central Warsaw that distinguishes itself by actually allowing people to step on the grass.

2 comment/s:

Pumlan said...

Apropå att inte få gå på gräsmattorna i parker så har jag verkligen ingen förståelse alls för en sådan attityd. En park är till för att gå, sitta, leka, ströva, hoppa, skutta och lunka runt i. Det här gäller naturligtvis inom rimliga gränser, inte ens jag skulle uppskatta om folk lekte kurragömma i rosenbuskarna (även om de lekande nog skulle inse sitt misstag i just detta fall). Vid flera tillfällen har jag blivit hänvisad till en lite gräsplätt UTANFÖR parken då jag velat spela frisbee med några kompisar, tack för den...

Tillåter de också att man skuttar omkring i löven lite lätt? Jag gjorde mitt bästa att hoppa runt i löven utan att ha krattat ihop en lövhög härom dagen... Den barnsliga glädjen i en så enkel handling infinner sig fortfarande hos mig :)

Unknown said...

Jag älskar också höstlöv. Det var ingen som sa något när jag efter att ha tagit bilden gick över gräsmattan med skorna djupt nedkörda under löven :)

Tyvärr är de flesta parkerna i Warszawa trista "gå-inte-på-gräset"-parker. Inklusive den berömda Łasięki-parken där vi blev bortjagade från gräset när vi tog bröllopsbilder.

Post a Comment