2009-12-07

Julbelysning


Julbelysningen i vårt lokala shoppingcenter. En vakt kom och frågade barskt om jag hade fototillstånd och krävde att jag skulle radera mina foton. Jag spelade dum och förstod inte polska utan stoppade jag kameran och gick därifrån. Vakten försökte protestera men gjorde inget. Jag fattar inte varför man inte får fota. Och jag kollade extra noga efteråt - det finns inga skyltar som talar om att ett sådant förbud finns.

The christmas lights in our lokal shopping-centre. A guard came and asked if I had permission to take pictures and then demanded that I delete my photos. I pretended not to understand what he said and packed the camera and walked away. He tried to protest, but didn't do anything. I don't understand why it is forbidden to take photos and I checked thoroughly afterwards, and there are no signs informing about such a restriction.

2 comment/s:

Maria said...

Om jag minns rätt från en kurs i grafisk kommunikation så är det inte tillåtet att fotografera i butiker och kanske gäller det generellt i gallerior också. Andras ställen, liksom.

Fina bilder, hur som helst. :)

Unknown said...

Jo, det är sant. Det är privat område, så de kan förbjuda dig att fota. Dock aldrig kräva att du skall radera bilder.

Post a Comment